středa 7. srpna 2024

ALEX AHNDORIL: AŽ NAJDU KLÍČ

Alex Ahndoril je pseudonym manželů, kteří jsou velmi známí pod jiným pseudonymem. Kdo mi napíše pod kterým? Knihy toho tajemného autora miluji a mám jich tady na blogu několik.

Tato kniha je jejich první v tomto stylu. Klasická kriminálka, tak klasická jak jen může být.

 

Rodina Mottových je v kraji známá svou movitostí, panstvím, bohatstvím.

Jednoho dne přijede za soukromou vyšetřovatelkou Julií PG Mott, který je na pokraji zhroucení. V mobilu má fotku muže, který má přes hlavu pytel, ten je zakrvácený a krev je i pod židlí, na které člověk sedí.

PG se bojí, že ho zabil a nepamatuje si to. Den před vznikem fotky byl totiž tak opilý, že si nic nepamatuje.

Julie požádá svého bývalého manžela, policistu Sida, aby ji s vyšetřováním pomohl.


Rodina má 6 členů + 1 služku. Všichni jsou podezřelí. Všichni mají tajemství. 
Dokonce i Julie má své démony......


Tohle byla čistokrevná Agáta Christie :-) Myšleno v dobrém.

Všichni jsou podezřelí, všichni mají kostlivce ve skříni. Vlastně nikdo nikoho nemá rád. Ale jednou jsou rodina a ta drží při sobě.

Julie a Sid spřádají nitky, které nakonec přitáhnou tu jedinou správnou osobu.

Klasická závěrečná scéna kdy jsou přítomni všichni v jedné místnosti a Julie postupně na každého odhalí něco, aby nakonec řekla jméno vraha....Prostě čistý Hercule Poirot :-)


S čistým srdce můžu doporučit každému kdo tohle klasické krimi má rád. Pachatele jsem neodhalila, i když jsem měla naprosto všechny indicie jako vyšetřovatelé. Jenže já po něm ani nepátrala, užívala jsem si příběh :-)

Víte už první pseudomym pana Ahndorila?

7 komentářů:

  1. Míšo, jsem milovnicí A.Ch., takže tohle mne zaujalo. První pseudonym je myslím jasný - Lars Keppler :)

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, Stáňa už to odhalila...
    Ale u toho Bryndza si musím trvat na svém - viz wikipedia a jeho vlastní stránky. Angličan, který žije na Slovensku a jeho manžel je Ján Bryndza - vzala si jeho jméno.
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, máš pravdu. V článku to už opravovat nebudu, ať naše komenty nejsou nesmyslné :-)

      Vymazat
  3. že by Lars Kepler? Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka na mě čeká, tak jsem zvědavá, klasickou detektivku mám ráda 😊

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.