sobota 17. srpna 2024

MATTHEW BLAKE: ANNA O.

 Je možné, aby někdo spáchal vraždu ve spánku? Náměsíčný? A pokud ano, nese za to člověk odpovědnost?

Napadlo vás někdy co děláte, když spíte?

Benedict je psycholog, který pracuje ve spánkové klinice. Je totiž odborník na poruchy spánku se specializací na zločiny spáchané ve spánku. Jeho metoda "spánkové rezignace" je nová a neprozkoumaná.
Právě on dostane na starost Annu O.
Dívku, která před 4 lety asi zavraždila 2 své přátele. A od té doby spí. 


Jenže nyní má stanout před soudem.....a Benedict ji má probudit. 
On sám má špatné životní období. Rozvedla se s ním manželka - policistka, která byla před 4 lety jako první na místě kde byla nalezena Anna O. a 2 mrtvá těla. Mají spolu dcerku, kterou vídá málo.

A může za to právě případ Anny O., který zapříčinil rozpad jejich rodiny.
Je totiž pod drobnohledem společnosti. 
Proč?


Tohle byl opravdu zvláštní příběh. Už jen ta myšlenka vražd ve spánku....
Autor si dal opravdu velkou práci s nastudováním spánkových poruch. Postavy jsou tím pádem velmi důvěryhodné a opravdové.

Většina knihy je psána pohledem Benedicta, ale pár kapitol je z pohledu matky Anny O., ředitelky kliniky, Pacienta XY......a taky jsou zde úryvky z Annina deníku.

 Bohužel musím říct, že na mě žádná postava neudělala dobrý dojem. Celkově se mi kniha četla tak nějak vágně. Chtěla jsem ji dočíst, protože mě opravdu zajímalo jak to všechno bylo, ale netěšila jsem se na čtení tak moc jak bych čekala.


Za zaslání děkuji nakladatelství GRADA.

HODNOCENÍ


ANOTACE

Průměrný člověk prospí třiatřicet let. Čeho všeho jsme během spánku schopni? A neseme za to odpovědnost? 
Anna Ogilvyová byla mladá nadějná novinářka z dobře situované rodiny, dokud ji jednoho dne nenašli zakrvácenou a s nožem v ruce poblíž dvou těl jejích ubodaných přátel. Anna O. ale od té doby spí a další čtyři roky se ji nepovedlo probudit. 
Doktor Benedict Prince je forenzní psycholog a odborník na poruchy spánku se specializací na zločiny spáchané během něj. Jeho novátorská metoda na přerušení „syndromu rezignace“, jak Annin stav popisují odborníci, je poslední nadějí na probuzení Anny a možností spravedlivého soudu. Takové profesní metě se nedá odolat… 
Jenže případ Anny O., jmenovkyně pacientky z knihy Sigmunda Freuda, je ostře sledovaný a Ben musí jednat obezřetně. Nejenže čelí nenávistným útokům, ale sám má profesní tajemství a komplikovaný osobní život. Navíc v průběhu léčby znejistí: opravdu Anna vraždila, nebo je za tím něco jiného? Jen ona zná pravdu o tom, co se té noci skutečně stalo. A jen Benedict ví, jak se k ní dostat. Ani pro jednoho z nich to dost možná nebude výhra.
Co když naše noční můry ve skutečnosti žádné noční můry nejsou? Příběh nahlížený z pohledu více postav neustále kličkuje a graduje až k napínavé hře na kočku a myš, kdy do poslední chvíle není jasné, kdo je tu kočka a kdo myš. Strhující, znepokojivý thriller, který vás jen tak nepustí. 

10 komentářů:

  1. Mne kniha taky moc nenadchla - upřímně nevím, jestli bych ji dočetla, kdyby to nebyl recenzní výtisk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ji určitě dočetla, ale čekala jsem víc.

      Vymazat
  2. Jak čtu tvé hodnocení, Míšo, žádná pecka to nebude.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem hodně pozitivních recenzí, ale za mě průměr.

      Vymazat
  3. Nad knížkou jsem uvažovala, ale nakonec jsem si ji k recenzi raději nebrala. A asi jsem udělala dobře. Měj se hezky, Míšo 🌸

    OdpovědětVymazat
  4. Námět mi zní zajímavě, ale provedení asi pokulhává, vzhledem k tvému hodnocení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnoha lidem se kniha líbí, ale já mám načteno tolik thrillerů a krimi, že se mě hned tak něco nelíbí :-)

      Vymazat
  5. Kniha zní zajímavě,ale tvoje hodnocení nic moc.Mám ráda knihy,které čtu jedním dechem.Což se mi právě děje.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.