středa 1. května 2024

Mini Pavlova - mini nepovedené

Já mám tento dezert moc ráda. Možná si někdo řekne, že musí být přeslazený. Vždyť pusinky jsou samý cukr. Ano jsou, ale v tom ostatním už ho není ani zrnko. 

SUROVINY
  • 6 bílků ( cca 210 gr) - je to na cca 12 mini nebo 1 velká Pavlova
  • 300 gr. krystalového nebo krupicového cukru
  • 3/4 lžičky vinného octa 
  • 1 lžíce kukuřičného škrobu
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • špetka soli

Troubu předehřejte na 100-110 stupňů, plech vyložte pečícím papírem. 


Bílky začni šlehat na pomalejších otáčkách. Přidej k nim špetku soli. Až se vytvoří pěna, přidávej po lžičkách cukr. Šlehá se tak dlouho dokud ve sněhu nejsou krystalky cukru.


Ke konci šlehání přidej ocet, škrob a vanilkové aroma.


Na plech s pečícím papírem dej lžící nebo stěrkou kopeček sněhu, uprav ho do tvaru hnízda. Důlek uprostřed je důležitý, aby v něm pak držela náplň.


Peč, vlastně suš, cca 1 - 1,5 hodiny. Po upečení vypni troubu a pusinky v ní nechej zcela vychladnout.

NÁPLŇ

  • 300 -  350ml smetany ke šlehání, já část nahradila mascarpone
  • čerstvé ovoce  

Vyšlehej smetanu, přidej mascarpone - hotovo.


A teď stačí šlehačkou naplnit důlek v pusince, ozdobit ovocem a hotovo. Plňte je pár hodin před podáváním, aby se nerozmočily.

Tady jsou moje...malinko nepovedené....mají mít krásnou bílou barvu. Moje Pavlova byly v troubě o trochu déle než by měly.


Nicméně na chuti to znát nebylo :-) Vidíte, že já jsem si pod šlehačku udělala rozvar z jahod. Fantazii se meze nekladou.


Dobrou chuť.









 

6 komentářů:

  1. To miluju,ale vždy se mi nepovede,jak by měla.Mám nový sporák a ještě jsem nevychytala.hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlépe se mi povedly, když jsem je dělala úplně poprvé :-)

      Vymazat
  2. Miluju jí, i když mi občas šlehačka dělá nepěkné potíže. Budu muset zas ozkoušet štěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně neděla, naštěstí (nebo bohužel) vůbec nic špatného :-)

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.