středa 4. května 2016

LIANE MORIARTY: Zamilovaná hypnotizérka

Moje čtenářky dobře ví, že Liane mám ráda. Dokonce bych řekla, že hodně. Všechny její knihy mám přečtené. Jsou to: SedmilhářkyNa co Alice zapomněla a Manželovo tajemství. Klikejte a čtěte recenze.

Její novou knihu, Zamilovaná hypnotizérka, jsem prostě musela mít. A díky e-shopu DOBRÉ KNIHY, ji mám. Děkuji.




Upřímně řečeno, název mě nenadchl vůbec. Zamilovaná hypnotizérka....zní to tak lacině, povrchně, prvoplánově...zní to jako červená knihovna, kterou nečtu! Ale nedala jsem se odradit a pořád se těšila. Dokonce jsem si ji plánovala vzít s sebou do Portugalska. Ať se, holka, podívá na kraj světa :-)

Od okamžiku našeho narození nás každý hypnotizuje. My všichni jsme do jisté míry v transu. Naši klienti se domnívají, že je "uspáváme", přitom našim konečným cílem je přesný opak. My se je snažíme probudit.
                                                                            Ellen O ´Farrelová 

Pak jsem si, bohužel, přečetla pár recenzí, které nijak nejásaly. Které psaly, že je to nejslabší kniha od Liam, že čekaly další thriller atd.
A tak jsem milou Hypnotizérku vybalila z kufru a vzala si Wonderland, protože není nic horšího, než si vzít na dovolenou knihu, která vás nebaví.



Takže jsem od milé Hypnotizérky nic moc neočekávala. A je to tady zase - očekávání - přesně jak jsem psala v recenzi na Wonderland.
Takže neočekávala jsem nic moc a......byla jsem nadšená! Ano, ta kniha je výborná.

Milovala jsem jeho ruce a jeho písmo, na muže měl tak nádherný rukopis, i ten zvláštní způsob, jak se na mě usmíval po sexu, a jeho zpěv, a to, jak si tiše prozpěvoval country písničky, když pracoval na domě. Country hudbu jsem nesnášela, ale to tiché vyzpěvování jsem poslouchala moc ráda. Byl to soundtrack mého života.
                                                                        Saskia

Je to psychologická sonda do duše ženy, která ztratila smysl života.
Je to román, ve kterém si oblíbíte negativní postavu, zloducha příběhu. A když si ji neoblíbíte, minimálně pochopíte její činy ( pokud jste žena, matka, čerstvě po rozchodu).


Kniha Zamilovaná hypnotizérka je příběhem dvou žen. Klidně by to mohly být vaše kamarádky. Klidně by se to mohlo stát v reálném životě. Protože, když někomu vezmete všechno, může vás to připravit o rozum.

Když má člověk zodpovědnost za dítě, když jeho dny vyplňují drobné detaily, z nichž se skládá dětský život, jako je krabička na svačinu, boty, oblíbené tričko, kamarádi, matky těch kamarádů, televizní pořady a záchvaty vzteku, a pak s dozví, že už tuhle zodpovědnost nemá, že najednou není žádoucí, že jeho služeb už není zapotřebí, že je propuštěn jako zaměstnanec, kterého ke dveřím odvádí ochranka, není to snadné.
Není to namouduši ani trochu snadné.

Liane je každopádně spisovatelka pro ženy. Její postavy jsou tak realistické, tak přesně vystihují myšlení, pocity, chápání, vnímání ženského světa, že jsem se občas přistihla, že přikyvuji nebo si říkám: " Jasně, že musela reagovat nebo říct právě toto, tak bych reagovala i já."



Je to i příběh o hledání lásky, o pochybování, o nedorozumění, o rodinném štěstí, o respektu a odpuštění. Je to psychologický román o síle i slabosti, které v sobě máme všichni. Je jen otázka, co si vybereme.

Děkuji e- shopu www.dobre-knihy.cz, že mi umožnil strávit pár hezkých hodin na gauči :-) Knihu si můžete koupit s 20% slevou.

A ještě jeden postřeh z knihy....

"Prosila jsem ho o to tolikrát, ale on s nimi ani nehne. Přivádí mě to k šílenství. Jak přimějete chlapa, aby něco udělal, aniž byste do něj ryly?"
" Tak tohle," řekla Madeline," je otázka za milion dolarů."

Tak schválně, která z vás to ví? :-)


HODNOCENÍ:




11 komentářů:

  1. Povedená recenze, já právě taky slyšela spíše negativa na tuhle knihu. Na něco od Liane se ale chystám už pěkně dlouho. Doma mám pouze Manželovo tajemství, takže pravděpodobně padne první řada právě na něj. Jsem zvědavá...
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem Manželovým tajemstvím začínala taky :-)

      Vymazat
  2. Od Liane mám doma vše, ale zatím jsem četla jen Manželovo tajemství. Tak uvidím, jak u mě jednou dopadne hypnotizérka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc povedená recenze :) Já od Liane četla Manželovo tajemství a Alici, a byť asi neaspiruje na mou nejoblíbenější spisovatelku, knihy se mi líbily. Teď se konečně chystám na Sedmilhářky, abych mohla pořídit i Hypnotizérku. Doposud jsem četla spíše negativní recenze, tak jsem ráda, že jsem narazila na někoho, komu se kniha líbila. Já věřím, že se Liane povedla, ale jde o jednu z jejích dřívějších knih, tak třeba ještě nebyla tolik vypsaná. Jsem na ni zkrátka moc zvědavá :) Přeji krásný večer :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já četla Míšo jako první Manželovo tajemství a to jsem naprosto zhltla. Jako druhou Alici a ta mne trochu zklamala (vidíš i jsem o ní zapomněla napsat na blog). Obě jsem měla jenom půjčené. Určitě bych si ráda přečetla i Sedmilhářky, ale kupovat se mi ji nějak nechce.
    Ale člověk si má vždy udělat názor sám - a to nejenom na knihu :o).
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Právě jsem knížku dočetla a pláču: budou mi chybět, obě - Ellen i Saskia! Super knížka! :-) A Vaše recenze je trefná, děkuji!

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.