pondělí 9. května 2016

Tvarohové šátečky

Jak jinak než velmi jednoduché, ale naprosto luxusní. Mám jej od své sestry, která ho vzala....kdo ví kde :-) Ale to není důležité.

INGREDIENCE:
  • 1 tvaroh
  • 1 kostka másla - prosím, nezaměňovat za jiný tuk
  • 250g hladké mouky - občas je třeba ji trochu přidat, záleží na tom, jaký použijete tvaroh
  • 1 vejce
  • povidla - to bude náplň. Nedoporučuji marmeládu. Vytéká jako blázen.....

5 výborných produktů, nemůže vytvořit nic jiného než dobrotu.
POSTUP:

Všechny ingredience, mimo povidel, zpracuj dohromady. Vytvoř těsto, které ulož na 1/2 hodiny do lednice.
Máslo nenahrazujte ničím jiným

Taky dáváte těsto na papír od tuku? Mě to tak naučila babička :-)

Pak ho rozválej na cirka půl centimetrovou placku ( lepší je, když se to dělá po částech) a teď buď:

Podsypávat moukou je nezbytnost

  • rozkrájej na čtverečky, doprostřed dej povidla a spoj rohy do šátečku. Pořádně rohy zmáčkni k sobě, jinak se ti otevřou a vytečou. I když ani tak nejsou špatné, valná většina povidel zůstane kde má a šátečky jsou takové....rustikální :-)
  • vykrájej kolečka a dělej šátečky, taštičky- říkej tomu jak chceš- třeba pomocí tvořítka, viz obrázek. Ale mě to jde nejlíp od ruky tak, že vykrojím kolečko, dám povidlo a, v ruce, spojím do půlměsíčku.

Když dáš povidel hodně, budou, při zavírání, vylézat....

...ale když dáš tak akorát, vznikne tohle.

Výtvory dej na plech s pečícím papírem a šup s nimi do vyhřáté trouby. 
Opět po mně nechtějte dobu pečení. Je to dle trouby a zkušeného oka kuchařinky :-) Pro nezkušené oko - budou růžové a nafouknuté.

Ještě teplé obaluj v cukru s vanilkovým cukrem.

Mňam...

A pak jen očekávej chválu.

5 komentářů:

  1. Nemáš tam chybku? Sorry, ale těsto na půl milimetru nevyválím, kdybych se snažila sebevíc....

    OdpovědětVymazat
  2. Máma dělá stejné, jen ten tuk zaměňuje - používá Heru. A chutnají i tak ;-). Pokud se do nich chce použít marmeláda, tak to chce nějakou hooodně tuhou.

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, vypadají skvěle a chutnají určitě ještě líp :) Povidla miluju :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za milou návštěvu u mě a taky díky za připomenutí téhle dobroty. Dlouho jsem je nedělela a teď se mi úplně sbíhají sliny.
    Přeji krásné dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.